Friday, January 22, 2010

Bicaraku tanpa suara...

Assalamualaikum... entah mengapa disaat begini aku belum mampu menutup mata merehatkan minda..sehari bersama Mar menghayun langkah ke kota batu Kuala Lumpur, konon mahu mencari bahan untuk dimuatkan ke dalam blog ini, namun hampa ;)...yang dihajati tak kesampaian aku melencong jauh ke Klang bertemu rakan seperjuangan dahulu di BT. setelah 10 bulan meninggalkan rakan disana, seronok bertemu meluah rindu mendengar berita terkini masing2. Kenangan "pahit" yang cukup indah sebagai pengajaran hidup untuk aku jadikan panduan dalam mendidik anak2 tercinta.

Bicara tanpa suara....aku mudah begini.. Mungkin kerana aku kakak yang banyak mengalah, aku kakak yang mahu memudahkan emak ayah, aku kakak yang garang membimbing adik, segala yang terbuku kuluahkan tanpa suara. Bimbang andai kata mengguris rasa, Bimbang andai bicara menambah duka... akulah pendengar setia untuk semua.

Hari2 terakhir sebelum memulakan praktikal, mengimbau kenangan bersama sahabat2...tersa sekejap hari berlalu, terkadang terfikir bersediakah aku??? namun apa yang pasti, aku harus hadapinya... SAHABAT, bersama kita berjuang mendidik anak2 menjadi manusia yang "manusia"....sama2 kita berdoa moga perancanganNYA sentiasa siring dengan perancangan kita.
AMIN>>>

No comments:

Post a Comment